درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید! با تشکر از اینکه این وبلاگ را برای شناخت شخصیت خود انتخاب کردید. صمیمانه منتظر نظرات شما هستم!!
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 25473
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


personality




 شخصیت‌شناسى میوه‌ها :آناناسى‌ هستى یا پرتقالى؟

میوه‌ها جزو آن دسته از خوراكی‌هایی هستند كه كمتر كسی می‌تواند از خوردن آن‌ها چشم‌پوشی كند با این حال هر میوه خاصی محبوب آدم خاصی است؛ یكی پرتقال را دوست دارد و دیگری سیب را. یكی موز را می‌پسندد و دیگری گیلاس را ترجیح می‌دهد.

 

خب، طبیعی است كه ذائقه آدم‌ها متفاوت است و همین تفاوت، سلیقه‌ها را هم مختلف می‌كند اما در پس این تفاوت عقیده ماجرای دیگری نهفته است؛ ماجرایی كه حكایت از شخصیت و ذات آدم‌ها دارد. در واقع شما میوه‌ای را انتخاب می‌كنید كه با شخصیت‌تان سازگار است. بنابراین نوع میوه‌ای كه دوست دارید می‌تواند بیانگر آن چیزی باشد كه هستید. اگر باورتان نمی‌شود این مطلب را تا انتها مطالعه كنید.

 
آناناس


آناناس‌خورها بدانند كه همیشه در شتابند. آن‌هایی كه میوه محبوب‌شان آناناس است بسیار سریع تصمیم می‌گیرند و خیلی سریع‌تر از آن عمل می‌كنند.

 

به راحتی شغل‌شان را عوض می‌كنند و خیلی راحت تن به ریسك‌های بزرگ می‌دهند. آدم‌هایی كه آناناس، میوه مورد علاقه‌شان است از یك توانایی استثنایی در مدیریت بهره می‌برند. هیچ كاری روی دست این آدم‌ها نمی‌ماند.


نارگیل


نارگیل كمیاب و سنگین است و طرفداران آن شاید خیلی زیاد نباشند اما همان عده‌ای هم كه نارگیل را بیش از بقیه میوه‌ها دوست دارند افرادی جدی، با فكر و باشعور هستند. این افراد از روابط اجتماعی لذت می‌برند. این دست آدم‌ها در برخورد اول خودخواه به نظر می‌رسند

 

اما واقعا چنین خصوصیتی در آن‌ها وجود ندارد. در زمینه‌های شغلی همواره در رد‌ه‌های بالایی قرار دارند چون همه چیز را به بهترین نحو ممكن پیش می‌برند. این افراد به دلیل آگاه بودن خود در بین دوستان و آشنایان معروف هستند.

موز


شمایی كه موز دوست دارید باید خوشحال باشید! افرادی هستید آرام، گرم و البته با احساس و دوست‌داشتنی. هرچند گاهی به خاطر فقدان اعتماد به نفس و خجالتی بودن رنج می‌برید.

 

باید حواس‌تان را جمع كنید چون طبع آرام و سكوت ذاتی‌تان هر از گاهی سبب می‌شود تا دیگران از شما سوءاستفاده كنند. ازدواج عاشقانه را ترجیح می‌دهید و در صورتی كه با فرد مورد علاقه‌تان ازدواج كنید روابط شما با او همواره در یك هماهنگی كامل خواهد بود.

 

انگور


آن‌‌هایی كه انگور را دوست دارند آدم‌هایی هستند مودب و خوش‌رو و هر چند گاهی سریع و خیلی شدید عصبی می‌شوند البته همان‌قدر كه زود و شدید عصبانی می‌شوند به همان سرعت هم آرام خواهند شد. این افراد بسیار مورد علاقه دیگران هستند و در عین حال شعور و علاقه فراوانی به زندگی دارند. در همین راستا هر كاری در زندگی اعم از خوردن و پوشیدن و خرید كردن لذت می‌برند.


سیب


سیب را به بقیه میوه‌ها ترجیح می‌دهید؟ اگر این‌طور است پس آدم رك‌گویی هستید. شاید ذاتا یك مدیر نباشید و از پس مدیریت‌های كلان برنیایید اما می‌توانید یك گروه كوچك و بی‌دردسر را مدیریت كرده و به جایگاه مقبولی برسانید.


در قریب به اتفاق مواقع به سرعت و البته خیلی درست تصمیم می‌گیرید؛ عاشق سفره‌های كوتاه و غیرمنتظره هستید. در عین حال به زندگی خود هم واقعا عشق می‌ورزید، خونگرمی شما زبانزد خاص و عام است.

پرتقال


اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید كه پرتقال را به بقیه میوه‌ها ترجیح می‌دهید پس باید انسان فوق‌العاده‌ صبوری باشید و البته پرقدرت. صبر زیاد شما باعث می‌شود تا بخواهید كارها را با آرامش و متانت پیش ببرید اما درایت و جسارت هم چاشنی كارتان می‌شود.

 

سخت‌كوشی و تلاش از دیگر خصیصه‌های شماست اگرچه كمی هم خجالتی هستید اما دوست قابل اعتمادی خواهید بود.البته شما در انتخاب دوست محتاط هستید و خیلی دقت می‌كنید اما وقتی كه دوستان‌تان را انتخاب كردید همه محبت خود را نثار آن‌ها می‌كنید. در عین حال از هرگونه تنش و درگیری به شدت پرهیز می‌كنید.

گلابی


اگر گلابی را به بقیه میوه‌ها ترجیح می‌دهید پس جزو آن دسته آدم‌هایی هستید كه می‌خواهید نتیجه تلاش‌های‌تان را به سرعت ببینید. اگر كاری را شروع كنید قطعا آن را با موفقیت به انجام می‌رسانید. كمی خجالتی هستید و همین باعث می‌شود نتوانید حرف دل‌تان را آن‌طور كه باید به زبان بیاورید. دل دریایی آدم‌ها ملاك رفاقت شما با آن‌هاست.


گیلاس


گیلاس‌خورهای محترم شاید این میوه به دلیل شیرینی‌اش محبوب شماست اما اگر از علاقه‌مندان به گیلاس هستید باید بدانید زندگی همیشه آنقدر كه توقع دارید شیرین نخواهد بود.


فراز و نشیب زندگی شما زیاد است به‌خصوص در زمینه كار اما ذهن‌ خلاق‌تان همواره به دادتان می‌رسد. خانه شخصی‌تان را به لوكس‌ترین هتل‌های دنیا ترجیح می‌دهید و برای همین از هیچ چیز به اندازه در خانه ماندن لذت نمی‌برید.


هلو


اگر هلو را دوست دارید پس از عصاره زندگی لذت می‌برید. آدمی هستید رك‌گو و البته در كنار رك‌گویی منشی دوستانه دارید به خصوص كه از بخشیدن آدم‌ها هیچ كس به پای شما نمی‌رسد. برای دوستی‌های‌تان بی‌نهایت ارزش قائل هستید؛


به شدت مستقل هستید و همین استقلال از شما یك آدم راستگو ساخته است. صبوری هم از دیگر خصوصیات شماست. در ضمن اصلا دوست ندارید احساسات درونی خود را علنی كنید.



جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:شخصیت شناسی,میوه ها,شخصیت شناسی میوه ها, :: 17:22 ::  نويسنده : parnian esfandmaz
دوره نوجوانى و جوانى، مرحله‏اى حساس از شكل‏گيرى شخصيت انسان‏است كه شناخت ويژگيهاى آن و توجه به عواملى كه در شكل دادن به‏ساختار شخصيتى جوان نقش اساسى دارد از نيازهاى مقدماتى ولى ضرورى‏جوانان و اولياء تربيت و مربيان پرورشى به شمار مى‏رود. ضرورت اين امرتجربه‏اى است ملموس و مشهود براى همه آنانى كه با عنايت‏به اين مهم،دوره جوانى را سپرى كرده و به مراحل بعدى رسيده‏اند. چه اينكه دررهنمودهاى دينى نيز با اهتمام ويژه‏اى به اين مرحله نگريسته شده و تلاش‏شده است اذهان متوجه اهميت آن گردد. پرواضح است كه شكل‏گيرى‏ساختار شخصيت آدمى از نخستين روزهاى زندگى و حتى پيش از آن آغازمى‏شود و اين امر تا آخرين لحظات حيات ادامه مى‏يابد اما سالهاى نخستين‏زندگى بويژه دوره نوجوانى و جوانى كه علاوه بر ويژگيهاى روحى و جسمى‏اين دوره، گام نهادن در جامعه و قرار گرفتن در روابط و مناسبات اجتماعى‏نيز به صورتى بسيار شاخص در ساختار روحى و شخصيتى و منش انسانى فردتاثير مى‏گذارد را نمى‏توان به اميد سالهاى بعد رها كرد. جوان با احساس‏شخصيت مستقل همزمان با حضور در جامعه و شكل دادن به روابط‏اجتماعى خود، مرحله‏اى بسيار حساس از حيات انسانى خويش را تجربه‏مى‏كند و آغاز اين تجربه اگر با آموزشها و آگاهيهاى لازم و واقع‏بينى وخردورزى كافى همراه نباشد آفتها و خطرهايى را در پى دارد كه چه بسامسير زندگى او را كاملا دگرگون مى‏سازد و تجربه‏هاى تلخى را بر جاى‏مى‏گذارد. مسؤوليت دست‏اندركاران آموزشى و اولياء تربيتى نسبت‏به مقطع‏سنين جوانى بسيار سنگين، حساس و باظرافت است. اين مسؤوليت را تنهامى‏توان با آميزه‏اى از جامع‏نگرى، حسن تدبير، بردبارى، دلسوزى، آگاهى‏كافى، و همفكرى به انجام رساند. هر گونه شتابزدگى، يكسويه‏نگرى، افراط،سهل‏انگارى و برخوردهاى ناشيانه مى‏تواند آثار نامطلوب و گاه‏جبران‏ناپذيرى را بر جاى گذارد.

شناخت نقاط عطف در زندگى و شخصيت و ساختار روحى جوان،نيازها، عوامل تاثيرگذار، موانع بازدارنده، و آگاهى از شاخصهاى رشد و كمال‏در جوان و نوجوان، ضرورتى است كه هم جوانان در شكل‏دهى حيح‏شخصيت‏خويش، سخت نيازمند آنند و هم اولياء و مربيان تربيتى و آموزشى‏و نيز مراكز و محافلى كه مساله جوان در حوزه مسؤوليت آنان مى‏گنجد.

ويژگي هاي شخصيت ها1ي درون گرا

1-علاقه مند به احساسات و افكار خودشان. نياز به داشتن قلمرو شخصي. كـم حرف، ساكت و متفكر.
2- دوستان زيادي ندارد. در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشـكل دارد. عـلاقـه مـند به سكوت و تمركز. از ديد و بازديد هاي غير منتظره و ناگهاني بيزار است.
3- كارايي وي در تنهايي بيشتر است. بـزرگترين وحشت وي آن اسـت كـه در يـك جــمع شلوغ قرار گيريد. ترس از آنكه فرديت خود را از دست بدهد. از فـعالـيتهاي انفرادي انرژي ميگيرد.
4- در بيـن انـبـوه مـردم بودن آنها را خسته مي كنـد. بـيشتـر از دسـت كـرده خـودشـان خشمگين ميگردند تا ديگران. معمولا كمرو هستند. دركشان مشكل است. اهـل ايــده و عقايد نو.
5- شـخصيتي مـتمايز در خلوت خود و در حضور ديگران دارند. مشـتـاق و احسـاسـاتـي مي باشند. معمولا احساساتشان را بيان نميكنند. در جـمع نا آشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحت مي بـاشنـد. تـمركزشان قوي است. براي تصميم گيري به زمان نياز دارند. پيش از حرف زدن مي انديشند.
6- از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران ممانعت ميكند. مايل به رويكــرد آهسته اما دقيق مي بـاشد. بـا مشـاهـده درس مي آموزد (عـبــرت از ديگران) و پس از آموختن روش زندگي، زندگي خود را آغاز ميكند.

ويژگي شخصيت برونگرا

- علاقه مند به وقايع پيرامون خود.
2- رو راست و معمولا پر حرف.
3- عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه ميكند.
4- اهل عمل و پيشقدمي در كارها.
5- بسهولت دوستان جديدي يافته و يا با يك گروه خود را وفق ميدهد.
6- افكار خود را بيان ميكند.
7- علاقه مند به افراد جديد.
8- بزرگترين وحشت وي آن است كه نكند پس از يك فاجعه هولناك آخرين بازمانده بشـر روي زمين باشد (ترس از قطع ارتباط با دنياي خارج و مردم.) تنهايي براي وي بسيار آزار دهنده ميباشد.
9- از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي ميگيرند.
10- خوش مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.
11- ريسك پذيرند، سريع تصميم مي گـيـرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است، شخصيت آنها در خلوت و حضور ديگران يكسان است، معاشرتي هستند.
12- پس از آنكه حرف خود را زدند به گفته خود مي انديشند. علاقه مند به كار گروهي. نقل هر مجلس مي بـاشنـد. موسيقي با صداي بلند و فعاليتهاي هيجان انگيز را بيشتر دوست دارند.
13- رنگهاي روشن را بيشتر دوست دارند. بيشتر از اعمال ديگران خشمگين ميگردند تا خودشان. اطلاعات شخصي خود را بسادگي با ديگران قسمت مي كـنند. رويكرد سريع الوصول را بيشتر ترجيح مي دهـنـد. تنها از روي تجارب زندگي خود درس مي گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.

انگيزش شخصيت ايمن از ديدگاه اسلام

از نظر اسلام، انسان جز يك كشش فطرى ويژه بيش تر ندارد كه همان انگيزه خداجويى يا كمال مطلق جويى است. بر اساس اين نگرش، گونه هاى مختلف انگيزه هاى والاى بشرى از قبيل دوست داشتن، عدالت، حق، صدق، كرامت، زيبايى، جاودانگى و نفرت از ظلم، باطل، ناقص و زشتى همه در راستاى انگيزه خداجويى ديده مى شود. از اين رو، اين انگيزه، اصيل ترين، والاترين و شامل ترين انگيزه انسانى است كه هيچ انگيزه ديگرى با آن برابرى نمى كند. بنابراين، اگر براى انگيزه هاى والاى بشرى، سلسله مراتبى در نظر گرفته شود انگيزه كمال مطلق جويى در بالاترين مرتبه جاى مى گيرد. البته خود اين انگيزه داراى مراتبى است و هر چه مرتبه اش بالاتر باشد، درجه بيش ترى از شدت، پاكيزگى، صفا و كمال را داراست. اين انگيزه در مدارى نه تسلسلى و تكرارى، بلكه بر حسب استعدادها، شايستگى ها و تلاش ارادى انسان با حركت تصاعدى به سوى هدف نهايى نزديك تر مى گردد

 



پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:روانشناسی, روانشناسی شخصیتی, :: 13:14 ::  نويسنده : parnian esfandmaz

شناخت شخصيت افراد از زوي زنگ چشم گزينه اي است كه در روابط انساني بي تاثير نبوده و چنانچه درست به كار رود مشكلات زيادي را حل خواهد كرد. مطلب زير به بررسي انواع رنگ چشم و شخصيت دارندگان ان مي پردازند.

رنگ چشم سبز

رنگ چشم سبز نشان دهنده ي آن است كه صاحبان ان شخصيتي قوي و اراده ي بالا دارند. در تصميم گيري ها خيلي محكم عمل كرده و تا حد زيادي خود راي و مغرور هستند. اين افراد اعتماد به نفس بالايي دارند و در كمك به ديگران سعي ميكنند تا اخرين توان خود را مصرف كنند.

رنگ چشم ابي

دارندگان چشم هاي ابي داراي نگاهي عميق بوده و شخصيتي حساس و شفاف دارند. اين افراد به راحتي فكر و نظر خود را به ديگران تحميل ميكنند و به همين نسبت جرات و شجاعت ويژ اي هم به خرج ميدهند. قابل توجه است كه بيشتر چشم ابي ها طبيعت و احساساتي ملموس و هنري دارند.

رنگ چشم مشكي

صاحبان چشمان مشكي انسان هايي رويايي هستند كه در فضاي شاعرانه اي زندگي ميكنند و همچنين بسيار دست و دل باز هستند. بسيار سعي ميكنند با هرچه دارند به ديگران كمك كنند. اين افراد همچنين داراي خلق و خوي اجتماعي و احساسات ظريف هستند.كنترل افراد داراي چشم مشكي در هنگام عصبانيت كمي مشكل است.

رنگ چشم قهوه اي

چشم قهوه اي سنبل مهرباني و محبت است و هر چه تيره تر باشد مهر و محبت صاحبش بيشتر است. چشم قهوه اي ها بسيار خون سردند و هر چه را كه ميخواهند به راحتي تصاحب مي كنند . چنين به نظر ميرسد كه اين افراد معناي عصبانيت را نمي شناسند و از ارامشي تمام نشدني بهره مندند.

رنگ چشم خاكستري

صاحبان چشم هاي خاكستري دو دسته اند. يا از شخصيتي آرام و با اعتماد به نفس برخوردارند و يا شخصيتي عصبي و انقلابي دارند و هميشه به دنبال ارامش ميگردند ولي در مجموع انسان هايي سرسخت و سنگ دل هستند.

رنگ چشم عسلي

با وجود اينكه چشم عسلي ها انسان هايي خوش قلبي هستند ولي با ديگران صريح نيستند. اين افراد هميشه به دنبال دوست ميگردند. چشم عسلي ها معمولا از كودكي روي پاي خود بزرگ شده و دوست ندارند به ديگران تكيه كنند.

 

 



پنج شنبه 11 اسفند 1390برچسب:روانشناسی, روانشناسی رنگ چشم, :: 11:31 ::  نويسنده : parnian esfandmaz

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد